Najnowsze komentarze

    ABC MEDIOWEGO EKSPERTA

    Przez admin 3 lata agoBrak komentarzy
    Dom  /  Prezentacje  /  ABC MEDIOWEGO EKSPERTA

     

    K

    Kluczowymi pojęciami przy planowaniu kampanii reklamowych są:

     

    Rating

    Liczba kontaktów reklamowych “zebranych” przez emisję reklamy, wyrażona jako % grupy celowej

    Intensywność kampanii (GRP = Gross Rating Point)

    Liczba GRP (całkowity punkt oglądalności) określa sumę oglądalności wszystkich emisji reklamy wśród grupy celowej. GRPs:  pomagają ustalić cele komunikacyjne  porównywać różne kampanie między sobą  kalkulować S.O.V (share of voice)

    OTS (ang. Opportunity To See)

    Zmienna, której wartościami są liczby kontaktów z reklamy przyporządkowane każdej osobie.

    Średnia częstotliwość (ang. Frequency)

    Średnia liczba kontaktów z reklamą przypadająca na przedstawiciela grupy celowej, wśród osób objętych zasięgiem kampanii.

    Zasięg całkowity (ang. Reach)

    Procent grupy celowej, który przynajmniej raz zetknie się z reklamą w danym czasie.

    Efektywna częstotliwość (ang. Effective Frequency)

    Zakładana minimalna liczba powtórzeń danej reklamy, o której sądzi się, że będzie skuteczna dla osiągnięcia celów komunikacji.

    Efektywny zasięg (ang. Effective Reach)

    Procent grupy celowej, który zetknie się z reklamą z co najmniej efektywną częstotliwością.

    CPP (ang. Cost Per Point) (inaczej koszt na GRP)

    Koszt zakupu jednego ratingu (jednego GRP).

    CPT (ang. Cost Per Thousand) (inaczej koszt na tysiąc)

    Koszt jednorazowego dotarcia reklamy do tysiąca osób z grupy celowej.

    CPERP (ang. Cost Per Effective Reach Point)

    Koszt zbudowania jednego procenta efektywnego zasięgu kampanii

    Indeks dopasowania – ( z ang. Affinity index)

    Liczba GRP dla grupy celowej odniesiona do liczby GRP w grupie referencyjnej (w populacji / w grupie zakupowej)

    Caping (Cap.)

    Limit odsłon które zostaną wyświetlone jednemu użytkownikowi Cpa. 2 = jeden użytkownik zobaczy reklamę maksymalnie 2 razy

    Liczba odsłon

    Liczba kontaktów reklamowych w grupie wszystkich internautów

    CTR (z ang. Click-Through Ratio)

    Miara skuteczności reklamy określana jako odsetek emisji zakończonych kliknięciem

    CPC ( z ang. Cost per Click)

    Koszt pojedynczego kliknięcia. Koszt na danym serwisie dzielimy przez liczbę osiągniętych kliknięć z tego serwisu CPC można rozumieć jako koszt przekierowania użytkownika cookie na serwis.

     

    Kategoria:
      Prezentacje
    ten post podzielali 0 czasy
     000

    Zostaw odpowiedź

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.